close
上禮拜很慘,我進了ER,被run了一堆test,結果說我有 kidney stone.

上禮拜三下午回家以後就胃痛,晚上開始發燒頭痛,凌晨三四點都睡不著。偏偏我隔天又跟professor約了個appointment,還有兩堂課和一份功課要交,在睡不著的情況下,我爬起來寫email給兩位professors 和兩位同學請他們幫我交功課,然後就昏倒在床上。隔天就去了急診,待了三個多小時吧。晚上,查了email,沒想到不僅同學們非常關心,連教授們也都非常understanding & caring.
My heart was totally warmed by their responses; this is something I could not have imagined in undergrad @ ucsd.
禮拜一回學校,許多同學都來詢問我的身體狀況,apparently 其中一堂課的教授在課上跟大家說了我的狀況而且表示非常關心。So many of them have been praying for me even though we've only known each other for less than a month.
禮拜一其實還蠻慘的,不僅是因為我得在學校一整天從早上八點到傍晚六點,而且身體還沒完全恢復,一直拉肚子 + 想吐頭昏。我的心裡卻一直記得被關懷的感動,despite all of the physical discomforts, I truly felt that this community at Rosemead is truly where I'm supposed to be at this point of my life.
開學快一個月,在很忙碌很痛苦的時候,我有時會想起之前工作的日子,很空閒卻無聊到發慌的日子。我記得坐在銀行的櫃台,手邊拿著筆寫畫些沒意義的字句,每隔二十分鐘就抬頭看時鐘,沒事就走下座位轉身向同樣無聊的同事聊些無關緊要的瑣事,很清楚的知道這不是我心中想要的生活。那種日子裡的八小時很難熬而且很難過,因為我寧可把這些時間花在跟我在乎的人相處上面。
我看著現在忙綠又壓力大的日子,回想那時工作時的日子,我發現我居然可以說,我喜歡現在的生活,這是我想要的。
當然,我沒有想像到這種程度的workload & stress,but despite all that, I feel completely comfortable in this environment/ community.
這是一種奇怪的感覺,我不知道原來人可以在壓力下覺得這是他享受的狀態。I give Rosemead community the credit. 我們剛到的第一天,所有的教授,upper classmates 都一再地很清楚的讓我們知道,everyone here wants to see us grow and become successful in our future. Everyone knows fully that this is an intensive and stressful process, but everyone believes in us.
This is really what I love about Rosemead. I no longer have to strive for recognition and step on top of my fellow classmates as I felt like I needed to in ucsd. I no longer need to do work alone; I now have a whole class of people going through the same pain and struggles. This is such an amazing thing to have going through a graduate program.

Plus, Rosemead does an excellent job decorating our building. It always smells nice and looks nice =)

anyhow, i give up on my reading for tonight... gonna go sleep... now sleep is the next thing i gotta tackle.... eerrrr.
arrow
arrow
    全站熱搜

    sherrblue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()